Way Outback Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jolanda, Arnold, Julia en Renz Eising - WaarBenJij.nu Way Outback Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jolanda, Arnold, Julia en Renz Eising - WaarBenJij.nu

Way Outback Alice Springs

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda, Arnold, Julia en Renz

09 Juli 2014 | Australië, Alice Springs

Een week voor vertrek naar Australië had ik al contact gehad met de dierentuin van Sydney, Taronga Zoo. Een bezoekje aan een dierentuin staat niet bovenaan het verlanglijstje van de rest van het gezin, maar iedereen gaat toch maar mee. We staan op de gastenlijst en mogen met z`n vieren gratis naar binnen. Met dank aan Oliver Isaac van Taronga Zoo. Wat een mooie dierentuin. Natuurlijk zijn er diersoorten te zien die ook in Emmen te zien zijn, maar hier beleef je het net even anders. Vanuit de dierentuin kijk je uit over de baai van Sydney, je kunt het Opera House en de Harbor Bridge zien. Samen met de kabelbaan die je van onderaan naar boven in de dierentuin brengt, maakt het tot een unieke en extra leuke belevenis.

Vanuit Sydney gaat de reis verder met het vliegtuig naar Alice Springs. Waar je misschien denkt dat Alice Springs een klein stadje in de woestijn is, dan vergis je je lelijk. Het is een hele grote plaats die het voornamelijk van toeristen moet hebben. In het centrum lopen veel Aboriginals, sommige zie je op het gras zitten met eigengemaakte schilderijen in de hoop dat iemand het wil kopen.
1 x per jaar houden ze in Alice Springs de Boatrace op de Todd River. Als je weet dat de Todd River een opgedroogde rivier is, kun je gaan fantaseren hoe dat een boatrace er hier uit zal zien.
Men neme een paar matrozen en een boot. Bij het startsein tillen de matrozen de boot boven hun hoofd en beginnen te rennen zo hard ze kunnen. Wie het eerst bij de finish is heeft gewonnen. Rare gasten die Ozzies.

Voor dag en dauw opgehaald worden door een 4 x 4 truck om 3 dagen op safari te gaan is best spannend.
We worden opgehaald door Jodie. Een leuke griet van 27 jaar die wel erg hyperactief is. Vreemd genoeg doet ze me denken aan een mannelijke collega....... Samen met 12 andere reislustigen laat zij ons kennis maken met het kamperen in the outback. Slapen in en swag onder de sterrenhemel, eten koken op een kampvuur, douchen in een bush douche en naar de wc gaan op een bush toilet. De eerste nacht is het wel erg koud in de swag. Alleen Renz slaapt als een roosje. De tweede nacht toch maar in een klein tentje slapen met extra dekens, mmmm lekker warm. Uitslapen is er niet bij. Beide dagen om 6 uur je bed uitgejaagd worden om vervolgens je slaapspullen op te ruimen en te ontbijten. Tijd om je haar te doen of je fatsoenlijk te wassen is er niet omdat je anders de zonsopkomst gaat missen. Na 2 dagen zit het rode zand overal. Zelfs IN je maag, dat krijg je gratis bij je maaltijd in. Maar het maakt niemand iets uit. Het is geweldig. We zien Uluru, de Kata Tjuta en de Kings Canyon. Beide dagen wandelen we een 3 en half uur durende trail. Klimmen als berggeiten een 100 meter hoge, steile, rotsen trap op. We rusten bij the Garden of Eden en rijden tot slot een 3 uur durende off road weg met de 4 x 4 truck. Jodie verteld onderweg veel over het land en de de oorspronkelijke bewoners, de planten en het bush tucker food.

Terug in Alice nog een nachtje slapen in Desert Palm Resort en de volgende dag vliegen we verder. Op naar Cairns waar we voor het eerst zelf in een auto gaan rijden. Spannend.... hopen dat we zonder ongelukken onze reis voort gaan zetten.

Tot ziens in Port Douglas..

• 09 Juli 2014 - 11:24

Zwanie:

Oh, wat had ik graag in een heel klein tasje stiekem mee gewild. Jullie niet wetende dat ik er bij was en ik stiekem van jullie genieten en mee beleven hoe jullie van deze vakantie genieten. Ik zou zo zeggen: een fijne voortzetting. Gr pap en mam.

• 09 Juli 2014 - 18:33

Wendy:

Hé Jolanda,
    Ontzettend leuk om jullie reis op deze manier te volgen! Veel plezier en geniet er van!

Groetjes Wendy

Jolanda, Arnold, Julia en Renz

Familiereis naar Australië 28 jun 2014 - 27 jul 2014 Na een hele lange tijd sparen en een tweetal wintersportvakanties te hebben overgeslagen (tot groot ongenoegen van Julia en Renz) is het over 2 maanden dan eindelijk zo ver. We gaan naar Australië!! Vanaf Amsterdam vertrekken we met Cathay Pacific naar onze stop over in Hong Kong. Hier blijven we 1 nacht slapen en een klein beetje sfeer proeven. De volgende dag vliegen we verder naar Sydney. Vier dagen vertoeven en bijkomen van de reis in Sydney voordat de reis verder gaat. Met een binnenlandse vlucht van Qantas Airlines gaan we naar Alice Springs. Hier zullen we vier nachten blijven waarvan we er twee onder de zuidelijke sterrenbeelden zullen slapen. Omdat het sneller gaat met het vliegtuig om grote afstanden af te leggen dan met ander vervoer gaan we nogmaals een binnenlandse vlucht maken. Dit keer naar Cairns. Hier halen we onze huurauto op en rijden naar Port Douglas. Wellicht dat de 8 dagen verblijf in Australië ons een beetje heeft laten wennen aan het verkeer wat hier links rijdt. Het zal vast erg wennen zijn om links te rijden. Vanuit Port Douglas gaan we na weer vier nachten verder via Cape Tribulation en Malanda naar Airlie Beach. Hier vandaan gaan we drie dagen zeilen met het oud Nederlanse zeilschip Solway Lass (1902) bij de Whitsundays. Na deze zeiltocht gaan we weer terug met de auto via Mission Beach naar Cairns. Hier vandaan vliegen we weer met Cathay Pacific terug via Hong Kong naar Amsterdam. Geen stop over deze keer. Wil je alvast kijken waar we o.a. verblijven, bezoek dan de volgende sites www.rosegums.com.au www.capetribbeach.com.au www.solwaylass.com

Actief sinds 26 April 2014
Totaal aantal bezoekers 20472