Finally we are in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda, Arnold, Julia en Renz Eising - WaarBenJij.nu Finally we are in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda, Arnold, Julia en Renz Eising - WaarBenJij.nu

Finally we are in Australia

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda, Arnold, Julia en Renz

03 Juli 2014 | Australië, Sydney

De vlucht naar Sydney verloopt voorspoedig. Het hele gezin slaapt in het vliegtuig behalve......juist! Renz heeft misschien een half uur geslapen. Gelukkig heeft hij nu minder last van het slaapgebrek.
Ook dit keer een grote kamer met twee slaapruimtes, nu zelfs met twee badkamers en een kleine kookgelegenheid. Maar waar zijn de pannen? Die blijken op verzoek bij de receptie verkrijgbaar te zijn. De receptioniste is vriendelijk en behulpzaam. We worden op veel leuke bezienswaardigheden gewezen. Alles ligt dichtbij ons hotel. We zitten dan ook aan de hoofdstraat, George Street. Er rijdt elke 10 minuten een gratis bus die je bijna voor het hotel afzet.
Het Opera House en de Ferry Warf liggen aan het eind van George Street. China Town ligt precies achter ons hotel. Het is dan ook niet gek dat je hier weer erg veel Chinezen ziet. Net als in Hong Kong zijn het overal winkeltjes. De grote shoppingmals zie je pas als je een ingang in gaat.
De Harbour Bridge en het Opera House met je eigen ogen zien en beleven is fantastisch. Er valt veel te zien en te beleven op de boulevard.

Na zoveel jaar heb ik eindelijk mijn belofte waar kunnen maken die ik aan Julia en Renz heb gedaan. Als we ooit naar Australië gaan, dan gaan we Bondi Beach bezoeken. 2 juli 2014 is het dan eindelijk zover. Bondi ligt een kwartier met de bus van ons hotel vandaan. Ondanks dat het hier winter is, is het nog steeds aangenaam vertoeven. Zo rond de 19 graden. Julia en Renz zijn zelfs het water nog in geweest. Ook zijn er surfers in het water en is de lifeguard toren bemand. Het strand is niet te vergelijken met het strand van Nederland. Schelpen zien we niet. Het zand is geler, het water blauwer en zeewier is er ook niet te zien. Mooie grote golven met spierwitte koppen rollen het strand op. Wat opvalt is dat sommige Australiërs deze temperatuur al koud vinden. De een loopt met een winterjas en dito muts op terwijl de ander gewoon in T-shirt en korte broek loopt. In Nederland zijn we allang blij als we zulks weer hebben.
Tijdens onze coast walk naar Bronte Beach worden we getrakteerd op mooie vergezichten. Halverwege onze tocht zien we op Tamarama Beach een reddingsploeg iemand reanimeren. Er blijkt een surfer in de problemen te zijn gekomen. Een reddingshelicopter land op het strand en er zijn meerdere ambulances en politieauto's aanwezig. Aangekomen aan de overkant van het strand zijn ze nog steeds aan het reanimeren. Dat lijkt niet goed als iemand zo lang gereanimeerd wordt. Kort hierna zien we de vrienden van de surfer getroost worden en wordt er een wit laken over de surfer gelegd. We zien toch liever de Bondi brigade op tv aan het werk.
In Bronte genieten we van fish and chips in het Bronte park met uitzicht over Bronte Beach. Met een gevulde maag is de terug tocht goed te doen en doet het spotten van twee walvissen dicht bij het strand ons goed.

Met Sarah van Anderson`s Tours een tour maken naar de Blue Mountains is een belevenis op zich. Wat een leuke gids is zij. De uitzichten zijn ook deze keer weer prachtig. We zien de Three Sisters, gaan met de gondel naar het dal en met het steilste treintje ter wereld weer omhoog. De bankjes kun je verstellen, wil je de relaxte stand of ben je een durfal en ga je voor de Cliffhanger stand. 3 x raden......
Een voorstelling van Aboriginals moet natuurlijk afgerond worden met de aanschaf van twee boomerangs. Nu moeten Julia en Renz nog leren gooien met die dingen. Met name het gedeelte dat ze ook uit zichzelf terug keren haha. Ach.. straks in Alice Springs zal er ruimte genoeg zijn om te oefenen.
In plaats van het zeer toeristische dorpje Leura te bezoeken gaan we een waterval bezoeken. Winkelen kunnen we immers altijd nog.
Een bezoek aan Featherdale Wildlife Resort doet ons oog in oog staan met een Koala (Aboriginals voor ` drinkt nooit`) Nou ja, wij kijken, de Koala slaapt. Toch niet zo`n zacht vachtje als gedacht.
Het is een klein Resort die voornamelijk inheemse dieren huisvest, best leuk, maar 1 uurtje rondlopen is voldoende voor ons.
Op de weg naar de Ferry die ons terug brengt naar Circular Quay rijden we nog langs het Olympisch Stadion van Sydney.
De tour lijkt kort nu ik het zo schrijf maar de dag was lang. Om 7 uur s`morgens opgehaald worden bij je hotel en s`avonds om 18:30 uur terug. Als de Australiërs in gaten krijgen dat je uit Holland komt dan wordt zekers even het voetbal aangehaald.

Nog 1 dagje Sydney en dan op naar Alice Springs.

Real Blue Ozzie mate!

• 03 Juli 2014 - 21:00

Zwanie:

Wat heerlijk om zo virtueel met jullie mee te reizen. Spannend om iedere keer te kijken of er al weer nieuws op je blog staat. En zo ja, wat voor nieuws. Jij beschrijft het ook zo leuk en dan die foto's. Zit af en toe op Google earth te kijken waar jullie zijn of waren. Een fijne voortzetting gewenst en ik kijk uit naar het volgende 'tripje'. Groetjes opa en oma.

• 05 Juli 2014 - 00:34

Roely Hofman:

Heerlik om zo mee te reizen. Mijn favoriete stad: Syndney! Jammer dat het zo verschrikkelijk ver weg ligt. En de Blue Mountains: prachtig. Wij deden ook het treintje en maakten beneden een wandeling tussen reuzenvarens. Alice in Wonderland. :-) veel plezier in Alice Springs. Dat staat nog op ons verlanglijstje. Ben dus heel benieuwd hoe jullie het gaan ontdekken.

Jolanda, Arnold, Julia en Renz

Familiereis naar Australië 28 jun 2014 - 27 jul 2014 Na een hele lange tijd sparen en een tweetal wintersportvakanties te hebben overgeslagen (tot groot ongenoegen van Julia en Renz) is het over 2 maanden dan eindelijk zo ver. We gaan naar Australië!! Vanaf Amsterdam vertrekken we met Cathay Pacific naar onze stop over in Hong Kong. Hier blijven we 1 nacht slapen en een klein beetje sfeer proeven. De volgende dag vliegen we verder naar Sydney. Vier dagen vertoeven en bijkomen van de reis in Sydney voordat de reis verder gaat. Met een binnenlandse vlucht van Qantas Airlines gaan we naar Alice Springs. Hier zullen we vier nachten blijven waarvan we er twee onder de zuidelijke sterrenbeelden zullen slapen. Omdat het sneller gaat met het vliegtuig om grote afstanden af te leggen dan met ander vervoer gaan we nogmaals een binnenlandse vlucht maken. Dit keer naar Cairns. Hier halen we onze huurauto op en rijden naar Port Douglas. Wellicht dat de 8 dagen verblijf in Australië ons een beetje heeft laten wennen aan het verkeer wat hier links rijdt. Het zal vast erg wennen zijn om links te rijden. Vanuit Port Douglas gaan we na weer vier nachten verder via Cape Tribulation en Malanda naar Airlie Beach. Hier vandaan gaan we drie dagen zeilen met het oud Nederlanse zeilschip Solway Lass (1902) bij de Whitsundays. Na deze zeiltocht gaan we weer terug met de auto via Mission Beach naar Cairns. Hier vandaan vliegen we weer met Cathay Pacific terug via Hong Kong naar Amsterdam. Geen stop over deze keer. Wil je alvast kijken waar we o.a. verblijven, bezoek dan de volgende sites www.rosegums.com.au www.capetribbeach.com.au www.solwaylass.com

Actief sinds 26 April 2014
Totaal aantal bezoekers 20475